سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برند ورساچه

ورساچه یا ورساچی (Versace) شرکت پوشاک و خانه مد ایتالیایی است که به خانه ورساچه نیز شهرت دارد. امروزه برند ورساچه برندی ست که محبوب ترین سلبریتی های هالیوودی با افتخار انواع محصولات آن را (از گردنبند گرفته تا کیف و کفش و محصولات آرایشی) مورد استفاده قرار می دهند. با مقاله همه چیز در مورد برند ورساچه از مجله اینترنتی خرید ناب با ما همراه باشید.

آرم ورساچه چیست ؟

لوگو اصلی ورساچه طرحی از سر مدوسا است. در افسانه های یونان “مدوسا” زنی بود که پس از رنجاندن خدایان به یک عجوزه تبدیل گشت. او در معبد آفرودیت توسط خدایی به نام Posidon اغوا شد و پس از آن موهایش که زیباترین قسمت آفرینش او بود به مارهایی تبدیل گشت و هر کس به او نگاه می کرد به سنگ تبدیل می شد. شاید این موضوع سمبل جالبی برای انتخاب یک کمپانی مرتبط با مد نباشد به خصوص با یادآوری نگاهی که به سنگ شدن منجر می شود. اما جیانی ورساچه به ادبیات و افسانه های کلاسیک شیفتگی خاصی داشت و به دلیل تعاریف از زیبایی اولیه مدوسا بود که این شکل را برای لوگو انتخاب نمود.

لوگو ورساچهلوگو ورساچه

معنی علامت ورساچه

حاشیه هایی که دور تا دور نشان تجاری ورساچه دیده می‌شود به “گردونه‌ مهر” یا “چَلیپا” شبیه است. این نشانه در معماری و اماکن تاریخی ایران و بسیاری از کشورهای دیگر و در معابد سایر ادیان هم دیده شده است. اعتقاد به گردونه مهر به یک سری باورهای مهرستایی که اشاره به خورشید دارد، برمی‌گردد. گرایش و نگاه به این نماد از چرخش زندگی بر اساس چرخش خورشید خبر می‌دهد.